Ο Ανδρέας
Χατζηθωμάς αναφέρει για τη δουλειά του Χρίστου
«Ο
καλλιτέχνης, μέσω ενός διαισθητικού λογισμού, ενός
εκλεπτυσμένου τρόπου έκφρασης, πλάθει το δικό του κόσμο
βασισμένο στο υπερβατικό και υπερφυσικό στοιχείο που
δημιουργεί λογής-λογής συνειρμούς και έντονες ψυχικές
καταστάσεις
Στο
έργο του διαφαίνεται καθαρά το παραδοσιακό, το κλασσικό
και το βυζαντινό στοιχείο, χωρίς να αποκλείονται και
στοιχεία άλλων ιστορικών τόπων και πολιτισμικών χώρων.
Το φως,
η κίνηση, το σχήμα, η φόρμα σε συνδυασμό με την σκέψη του
καλλιτέχνη δημιουργούν ένα κόσμο λυρικό και ποιητικό που
αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές του θεατή, ο οποίος θα σταθεί
μπροστά στο έργο για αρκετό χρονικό διάστημα για να
θαυμάσει το αποτέλεσμα. Μια μαγνητική δύναμη κατακρατά
το βλέμμα για να ερευνήσει τις παραμέτρους και τις
λεπτομέρειες του έργου που περιέχει πλήθος σημείων
επεξεργασμένων με τελειότητα και σπάνια μαστοριά . Κάθε
έργο έχει τη δική του ιδιαιτερότητα, το δικό του χρόνο και
το δικό του μυστικό κόσμο. Όλα λειτουργούν με αποτέλεσμα,
αλλά και με μια αναγωγή στο σύνολο. Όλα συνθέτουν το
καλλιτεχνικό όραμα του δημιουργού, όλα δημιουργούν την
προσωπικότητα ενός ανθρώπου που με συνέπεια και πληρότητα
μετουσιώνει την πραγματικότητα»
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ
ΕΛΠΙΔΑΣ
Από που έρχεται η άγνωστη μου
έως προχθές ζωγραφική του Χρίστου
Χρίστου;
Στα μάτια μου φαντάζει σαν να την
έφτιαξε ένας Bacon με την νηφάλια
όμως γραφή των Φλαμανδών πριμιτιίφ.
Σεμια εποχή λοιπόν που είναι της
μόδας ο κραυγαλέος εξπρεσιονισμός, ο Χρίστου προτείνει έναν άλλο
κόσμο πιο εσωστρεφή και αινιγματικό με τις μορφές του
ν’αναδύονται από μυστικούς κήπους ή τοπία φανταστικά με σίγουρο
λεπτομερές σχέδιο και χρωματικές αρμονίες που θυμίζουν
Balthus, o
ζωγράφος αυτός κτίζει συνθέσεις απόλυτα στέρεες στην
πολυπρισματική ανάπτυξη τους. Εκφραστής ενός προσωπικού οράματος
ο Χρίστου είναι από την Κύπρο αλλά είναι κι απ’την Ευρώπη. Ο
στοχασμός και η υψηλή αισθητική του το αποδεικνύουν.
Κατά τ’άλλα κάθε καλή ζωγραφική
ασκεί επάνω στον θεατή ένα είδος τρυφερής δικτατορίας. Εφόσον
τον πείθει πως ο κόσμος μπορεί να είναι κι έτσι. Δηλαδή σαν μια
ζωγραφιά. Πολύτιμη ελπίδα σε χαλεπούς καιρούς
Μάνος Στεφανίδης
Ακαδημαϊκός -
Ιστορικός Τέχνης
«Η συνολική εργασία του Χρίστου Χρίστου υπόκειται σε
μια διαδικασία που αρχίζει πνευματικά και μετουσιώνεται υλικά.
Στη διαδρομή ενσωματώνονται οι οπτικές αισθητικές παραστάσεις
που δεν αλλοιώνουν αλλά, αντίθετα, επικυρώνουν την ποιότητα, την
ακρίβεια και την συνέπεια του καλλιτέχνη τόσο ως προς το
αντικείμενο του όσο και ως προς το προσωπικό του όραμα.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της
δουλειάς του είναι η απλότητα με την οποία καταφέρνει να
παρουσιάσει το έργο, μια απλότητα που στηρίζεται στη δυναμική
του συνδυασμού των χρωμάτων και τις δυνατές αντιθέσεις που αυτά
δημιουργούν. Κοιτάζοντας τα έργα του Χρίστου, ο θεατής
παρασύρεται σ’ ένα ιδεατό κόσμο,
ακολουθεί νοερά μονοπάτια που δεν βάδισε ποτέ, ξεκλειδώνει
πόρτες που αποκαλύπτουν τις ανθρώπινες τάσεις στο χώρο και στο
χρόνο με αποκορύφωμα το αισθητικό μεγαλείο του πνεύματος.
Το φως, η κίνηση, το σχήμα, η φόρμα
σε συνδυασμό με τη σκέψη του καλλιτέχνη δημιουργούν ένα κόσμο
λυρικό και ποιητικό που αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές του θεατή,
ο οποίος θα σταθεί μπροστά στο έργο για αρκετό χρονικό διάστημα,
για να θαυμάσει το αποτέλεσμα. Μια μαγνητική δύναμη κατακρατά το
βλέμμα για να ερευνήσει τις παραμέτρους και τις λεπτομέρειες του
έργου που περιέχει πλήθος σημείων επεξεργασμένων με τελειότητα
και σπάνια μαστοριά.
Για τον ίδιο η τέχνη είναι ένας
καθρέφτης μέσα στον οποίο βλέπει τις πνευματικές του ανησυχίες,
τους προβληματισμούς του και τις δυνατότητες πραγμάτωσης του
οράματός του.»
Ανδρέας Χατζηθωμάς
Κριτικός Τέχνης |