home   about us    artists   unique items    shop   links   contact us

   

   current exhibition   next exhibition   previous exhibition

   
   
         
         
    Ευφροσύνη Χαστούπη - Παρούση

Γεννημένη στην Κόρινθο, η ζωγράφος ξεκινά την περιπέτειά της στο χώρο της τέχνης, σπουδάζοντας στην Αθήνα, τη Ρώμη και το Μπάρι. Το φυσικό έντονο φως και η παράδοση την οδηγούν σε μια ζωγραφική ακροβασία μεταξύ κυκλαδίτικου πολιτισμού και βυζαντινής τεχνικής. Απόρροια μια τεχνική αντικατάσταση της πέτρας του ψηφιδωτού από λάδι, χρυσό και ασήμι. Η αναζήτηση του χαμένου κρίκου για τον Ελληνικό πολιτισμό – λόγω τουρκοκρατίας – την οδηγούν στη μελέτη των μεγάλων ρευμάτων και καλλιτεχνών στην Ιταλία. Μπαρόκ, Αναγέννηση, Michelangelo, Rafaello, αποκαλύπτονται στη ζωγράφο. Άνθρωποι της τέχνης όπως ο Gatt – πρύτανης της ακαδημίας καλών τεχνών της Ρώμης της δείχνουν το δρόμο του νεομαντερισμού. Σύγχρονοι μεγάλοι Ιταλοί ζωγράφοι όπως ο Bruno dArcevia και ο Renato Nosek την διδάσκουν τα μυστικά των επάλληλων χρωματικών στρωμάτων (vellatura) και την πλαστικότητα του ιταλικού νεομαντερισμού. Κάθε πινελιά πλέον ανοίγει μονοπάτια γνώσης στην τέχνη, οριοθετεί χωρίς να περιορίζει χρησιμοποιώντας την τέχνη ως όχημα ανάμεσα στην φαντασία του ονείρου και το χρόνο.

Ο Βάσος Κουντουρίδης, Τεχνοκριτικός, αναφέρει: «Εργάζεται αθόρυβα πάντοτε με ένα ζωντανό γνώρισμα την χρωματική ευαισθησία και τις αρμονικές γκάμες που αιχμαλωτίζουν την όρασή μας με άριστο σχεδιασμό του θέματος και σωστή δομή της συνθέσεως. Πάντοτε με καλοζυγισμένο χρωματισμό με ευγενικές αποχρώσεις».

Η Patricia ONeil Arvanitidis, καθηγήτρια Πανεπιστημίου Βοστόνης, Ιστορικός Τέχνης, σχολιάζοντας το έργο της Ευφροσύνης μεταξύ άλλων αναφέρει:  «Η δουλειά της Ευφροσύνης Χαστούπη – Παρούση παρουσιάζει μια σπάνια ευαισθησία στη γυναικεία ομορφιά και τον αγγελικό της ρόλο. Η προσωπική ομορφιά της Ευφροσύνης ξεπηδά ακόμα και μέσα από τους τόνους των φιγούρων της. Τα όμορφα ζεστά χρώματα της σιεννάς, της ώχρας και του μεταλλικού χρυσού συνδυασμένα με το ζωηρό πράσινο και μπλε του «μπουκαλιού» καθρεφτίζονται και ζουν στα έργα της αιχμαλωτίζοντας την όρασή μας. Μου αρέσουν οι συνδυασμοί των θεμάτων της Ευφροσύνης, γιατί βασίζονται σ’ ένα ιστορικό και ένα ακαδημαϊκό υπόβαθρο. Η Ευφροσύνη χειρίζεται επιδέξια όχι μόνο τις βασικές αρχές του σχεδίου αλλά και αυτές της δημιουργικής φαντασίας. Η δουλειά της είναι αληθινά αυθεντική».


 

H Εφροσύνη αναφέρει για τη τέχνη. «Ο αληθινός καλλιτέχνης είναι ένας άνθρωπος που ζει με πληρότητα, αρμονικά, που δεν ξεχωρίζει την τέχνη του από την ζωή του.  Η ζωή του είναι η έκφραση της τέχνης του, είτε είναι μια εικόνα είτε η συμπεριφορά του.  Ένας άνθρωπος που την έκφρασή του επάνω στον μουσαμά ή στην πέτρα, δεν τη χωρίζει από την καθημερινή του διαγωγή και την επιθυμία της αναζήτησης που γίνεται άθελά του καθημερινός τρόπος ζωής.

Μέσα από την ύπαρξη της δημιουργικής σκέψης χωρίς την παρεμπόδιση της καθημερινότητας και την μέγιστη επιδίωξη του απώτερου σκοπού δηλαδή την εκπλήρωση του οράματος της τέχνης παρουσιάζω την καινούργια μου δουλειά.  Αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει είναι ο άνθρωπος.  Να δούμε μέσα σε ποιο καλλιτεχνικό σχέδιο εντάσσεται, ποια είναι εν τέλει η εικαστική χρήση ή ιδέα που υπηρετεί το συγκεκριμένο θέμα.

Η θέση μου δεν είναι μόνο να τοποθετήσω τον άνθρωπο μόνο σε εξαϋλωμένους κόσμους, απεναντίας τον τοποθετώ έτσι ώστε να εμβαθύνει σε ότι ονομάζεται «πραγματικό» να συνειδητοποιεί ολοένα πιο καθαρά τον αισθητό κόσμο.

Οι σκέψεις, τα συναισθήματα και τα όνειρα έχουν ισότιμα την ικανότητα να στέκονται μέσα στη ζωή και να την επηρεάζουν.

Τα στοιχεία της φύσεως που συνυφαίνονται με την ανθρώπινη ύπαρξη στα έργα μου, δίνουν την δυνατότητα κάθε διαφορετικής ερμηνείας.

Η μικτή τεχνική της τοιχογραφίας και του καμβά μου ανοίγουν δρόμους πολυδιάστατους να τους διαβώ και να τους εξερευνήσω.

Η ωριμότητα της αναγεννησιακής πινελιάς με χαρακτηρίζει και το χρώμα ακολουθεί και συμπληρώνει την εικόνα μιας καλλιτέχνιδος που πολύ αγάπησε την τέχνη του Μιχαήλ Άγγελου.

Για να καταλάβει κάποιος τη ζωγραφική δεν χρειάζονται στεγνές γνώσεις, αλλά καλλιέργεια και δεν απαιτείται γενική μόρφωση αλλά ατομική παιδεία.  Κυρίως χρειάζεται επαρκείς συναισθηματικός χώρος για να δραπετεύσει κανείς μέσα στα όνειρά του.

Για να υποταχθεί στο ζωτικό ψεύδος, προς μιαν απεικόνιση της ζωής, στην ποιητική διάστασή της, επειδή «χαίρειν τοις μιμήμασιν πάντας».

   
         
         
   

Efrosini Hastoupi-Parousi

Efrosini Hastoupi-Parousi born in Korinthos in 1956, the painter started her adventure in the area of Art by studying free-hand and linear sketch at the Doxiadi School of Art.

The natural bright colours of Greece and our tradition led her to a painting stunt between Cycladic civilization and Byzantine technique. The result is a technical replacement of oil, gold and silver mosaic. The quest of the lost link of the Greek civilization-because of the Turkish domination-led the painter to the study of great trends and great artists in Italy.

Barok, Renaissance, Michaelangello, Rafaelo were unveiled to the painter. Men of Art, as Gatt the Dean of Fine Arts School of Rome-showed her the way to Newmanerism. Contemporary great Italian painters like Bruno d1 Arcevia and Renato Nosek taught her at their studios the secrets of successive colour layers (vellatura) and the imitative art of Italian Newmanerism.

Thus, every stroke of her brush opens up paths of knowledge in Art, she confines without limits by using the art as the vehicle between the fantasy of dream and time.

 

She is searching to find something innovative, expressive and beautiful in her art. She managed with sensibility to interpret the unexpected, by changing style for the sake of search. She gives up painting landscapes and still life and with realistic writing is looking for suppleness in her man-like figures with coloured fulfilment. She has been studying the pieces of art of the Great Painters of Renaisance in Italy for years. She has been studying plastic arts and the structure of human bodies.

She has been cooperating with Italian artists and finally she has succeeded in interpreting human figures with exceptional drawing and coloured accuracy. She is giving an imaginary touch on every game which attracts the viewer's attention.

The figures are of physical dimensions so as to move freely, and every movement is so carefully planned that expresses the meaning and the essence of the game. In this way, she manages to reach the plastic reality of the true and the beautiful”.

BACOS KODURIDIS member of techocritics (A.I. G.A)

   
         
         
         
         
   

© Gallery Kypriaki Gonia